Oranjevereniging s-Gravendeel

• Dit evenement is voorbij.

Verjaardag Koning Willem Alexander

april 27, 2023 Gehele dag

Koning Willem Alexanderlaan

Koningsdag is een nationale feestdag in Nederland die elk jaar op 27 april wordt gevierd ter ere van de verjaardag van de koning. De dag begon in 1885 als ‘Prinsessedag’ ter ere van de verjaardag van prinses Wilhelmina, de latere koningin. Na de troonsbestijging van koning Willem-Alexander in 2013 werd de dag omgedoopt tot Koningsdag.

Op Koningsdag worden in het hele land festiviteiten georganiseerd, zoals straatfeesten, rommelmarkten, optochten en concerten. Veel mensen dragen oranje kleding en accessoires, als symbool van nationale eenheid en als eerbetoon aan de koninklijke familie, die afkomstig is uit het Huis van Oranje.

Koningsdag is een dag waarop mensen samenkomen om te vieren, feesten en te genieten van de Nederlandse cultuur en tradities. Het is een van de meest kleurrijke en levendige feestdagen van het jaar in Nederland.

Datum:
april 27, 2023